Changelog 0.18

  • Es gibt jetzt einen offiziellen Changelog für 0.18 :


    * Docking
    Connecting vessels together is now possible! Build space stations, surface bases, or assemble huge spacecraft in orbit.


    * Flight Planning
    Getting to other planets and moons just got a lot simpler. Place maneuvers along your orbit to create a flight plan, and then just follow the guidance cues. No need to figure out angles or hold a protractor to the screen!


    * Improved Map UI
    New map icons show close approaches, intersections with other orbits, and a lot more, so you can focus on getting where you want to go, instead of worrying about how to get there.


    * New Vessel Types and Vessel Renaming
    Building a station? You can now rename and set your vessel as one of several new types, so it'll show on the map with the appropriate icon and name.


    * Automatic Fairings
    Rockets now look like proper rockets! Several parts now have automatic fairings that pop up whenever something is stacked below them, and then jettison away during flight.


    * Much Improved Models and Textures
    Many of the old parts have been completely redone, with carefully constructed meshes and hand painted textures, to give KSP a new look.


    * A slew of new part types
    Solar Panels, Docking ports, Batteries, Trusses, Ion Engines, Lights, Side-Mounted Parachutes, Crew Cabins, new Science Parts, and a heap more!


    * Unmanned Probes
    New unmanned pods for building probes and unmanned missions, plus a huge amount of new probe parts.


    * Action Groups
    A new way to control your ships! Instead of having everything done through staging, you can assign parts to groups that are controlled with a keypress. Set up Abort systems, or rig up complex contraptions. Or just let the game handle it automatically.


    * New Input Modes
    No need to have two hands on the keyboard and a third one on the mouse anymore. New input modes make for much more ergonomic controls, and it's all remappable!


    * Two new celestial bodies
    New places to explore, with interesting and varied terrain.


    * New Resources System
    Watching fuel drain has never been so much fun! New resources allow for completely new possibilities. Energy, Fuel, Oxidizer and other resources now flow through your ship. Manage them as you fly, and pump them across parts.


    * Electricity
    More power to the Kerbals! Many new functional electrical parts added, like Solar Panels, Batteries, and even a Nuclear Reactor!


    * Lights
    Landing on the nightside just got a lot less deadly, with new landing and floodlight parts.


    * Functional Air Intakes
    Turbines now properly require air to run, and Intakes can provide it for them, as long as there is an atmosphere around you.


    * Music
    KSP now has its own soundtrack, featuring many cool tracks, from smooth jazzy tunes to build ships by, to wondrous spacy themes as you explore the solar system.


    * Much improved planets
    Kerbin looks a lot better now, with hand-built terrain features. Moho and Eve also got major overhauls, and many others have also been improved.


    * Performance Tweaks
    New terrain optimizations and a system to prevent lag by slowing the simulation make for a significant improvement in performance.




    Sie haben jetzt auch schon einen Release Candidate 3, (X6 -> RC 1 -> RC 2 -> RC 3)


    Und dieser wurde an 10 ausgewählte YouTuber verteilt damit die sich daraus mal eine Meinung bilden können und uns mit neuen Bildern beliefern können :D
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    Stick 'em with the pointy end! ||| ... Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ... |MAKE IT RAINBOW| ... Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ... ||| Glorious|PC|MasterRace!

  • Hmm, in dem Changlog waren noch ein paar Sachen, die ich noch nicht wuste. Danke dafür Nenjo!


    Zitat

    Wenn Scott das game schon hat, kann es nichtmehr so lange dauern


    Wenn das offizielle Changelog schon draussen ist, können (sollten) keine neuen Funktionen mehr dazukommen und nur mehr Bigs gefixt werden. Also kommts bald! 8o


    Zitat

    da die LetsPlayer die Spiele immer 2-5 Tage vor den anderen bekommen.


    Warum das? Ist das nicht ein bischen gemein gegenüber den "normalen" Spielern?

  • Zitat

    Warum das? Ist das nicht ein bischen gemein gegenüber den "normalen" Spielern?


    Jeder guckt Let's plays, d.h. jeder wird wissen dass es bald soweit ist ==> Das interesse steigt
    Sie sind also nur PR Objekt :D


    Zitat

    Wenn das offizielle Changelog schon draussen ist, können (sollten) keine neuen Funktionen mehr dazukommen und nur mehr Bigs gefixt werden.


    Ich denke schon dass das so ist, aber man sollte hier vorsichtig sein, denn den changelog für 0.17 gabs auch schon früh ^^

    Zeig mir 'nen Job den die Bo nicht kann - Ich warte!

  • Jeder guckt Let's plays, d.h. jeder wird wissen dass es bald soweit ist ==> Das interesse steigt
    Sie sind also nur PR Objekt :D


    Jaja, wiedermal typisch. :P


    Zitat

    Ich denke schon dass das so ist, aber man sollte hier vorsichtig sein, denn den changelog für 0.17 gabs auch schon früh ^^


    Ach, komm, das wäre purer Sadismus.



    Weiss man mitlerweile schon konkret, welche Sensoren kommen werden?

  • Ich würde mir keine Hoffnungen machen. Klar könnte das sein, aber es könnte auch erst nächsten Monat oder nächstes Jahr sein. Aber wie gesagt: Es könnte sein!

  • ABER es könnte genauso am 29.11.2012 sein, wo KSP 2 Jahre alt wird. Welcher Spieleentwickler würde sich so einen Anlass bitte entgehen lassen?

  • Realease ist 100% Samstag (glaube ich zumindest) :thumbsup: . Freu mich schon drauf und das Update "ist eine Kleiner Schritt für ein Spiel aber ein großer Sprung für das Kerbal-Universum".

    Einmal editiert, zuletzt von Andromega () aus folgendem Grund: Bitte keine Gerüchte verbreiten...

  • @Andromega: Aber welcher Spielemacher würde es sich entgehen lassen, das Spiel an Weihnachten rauszubringen?


    [EDIT] Ich glaube wir haben uns genug über das Erscheinungsdatum gestritten.

  • Zitat von Xanthie

    @Andromega: Aber welcher Spielemacher würde es sich entgehen lassen, das Spiel an Weihnachten rauszubringen?


    Ouch, du zerstörst meine Hoffnungen. :D Das wäre defenetiv such möglich, schade...


    Zitat

    [EDIT] Ich glaube wir haben uns genug über das Erscheinungsdatum gestritten.


    Richtig, Back To Topic!

  • DeepSpace wird aber weiterhin ein Interessantes Modpack sein, da es sehr interessante Parts enthält, ihr werdet schon sehen was UESA drauß macht ^^
    MechJeb hat auch andere tolle Funktionen, z.b. werde ich nie so genau landen können wie er, auch die Autostart Funktion ist toll, ich gehe aufs Klo und er fliegt :D
    zudem werden SpaceStation und SpaceShuttle Parts gefragt sein wie nie zuvor ^^

    Zeig mir 'nen Job den die Bo nicht kann - Ich warte!